Τι είναι Ελευθεροτεκτονισμός 666=αντιμετατρ-ων
Εισαγωγή
Ο Ελευθεροτεκτονισμός (Τεκτονισμός) είναι μια απ' τις αρχαιότερες, μη θρησκευτικές, Αδελφότητες μαγειας. Αυτή η περιγραφή, σκοπό έχει να εξηγήσει τον Τεκτονισμό, όπως ασκείται απ' τη Μεγάλη Στοά της Ελλάδος, η οποία διοικεί Στοές Τεκτόνων στην Ελλάδα και στην Κύπρο και ν' απαντήσει σε ορισμένες παρανοήσεις. Ο Τεκτονισμός ως φιλοσοφικός, προοδευτικός και φιλανθρωπικός, αποσκοπεί την ηθική και πνευματική βελτίωση των μελών του με την αυτογνωσία, την έρευνα της αλήθειας, την αλληλεγγύη και την εφαρμογή ηθικών αρχών. Τα μέλη του διδάσκονται αυτές τις αρχές, με μια σειρά από εργασίες, οι οποίες ακολουθούν αρχαίους τύπους και χρησιμοποιούν έθιμα και σύμβολα των αρχαίων λιθοξόων, σαν αλληγορικούς οδηγούς.
Βασικά προσόντα για την εισδοχήΒασικό προσόν, για εισδοχή και απόκτηση της ιδιότητας του μέλους, είναι η πίστη στο Θεό και στην αποκεκαλυμμένη θέληση Αυτού. Μέλη μπορούν να γίνουν άνδρες, κάθε φυλής ή θρησκείας, οι οποίοι εκπληρώνουν αυτό το βασικό προσόν και είναι χρηστών ηθών.
Τεκτονισμός και θρησκείαΟ Τεκτονισμός δεν είναι θρησκεία, ούτε υποκατάστατο θρησκείας. Δέχεται άνδρες που ανήκουν σε διάφορες θρησκείες και ακολουθούν τη δική τους πίστη. Για τον λόγο αυτόν απαγορεύει θρησκευτικές συζητήσεις, κατά τις συναντήσεις των μελών του, σε οποιονδήποτε τεκτονικό χώρο. Δεν υπάρχει για τον Τεκτονισμό ιδιαίτερος Θεός. Ο Θεός κάθε Τέκτονα παραμένει Εκείνος της Θρησκείας του. Προκειμένου δε να μην υπάρχουν μεταξύ των Τεκτόνων, δογματικές αντιπαλότητες ή θρησκευτικές διαφορές, ο Θεός αποκαλείται με τη γενική προσωνυμία του Μεγάλου Αρχιτέκτονος του Σύμπαντος. Η Βίβλος του Νόμου που υπάρχει κατά τις τεκτονικές εργασίες, αποτελεί τεκμήριο πίστης στο Θεό κι ανάλογα με το θρήσκευμα που επικρατεί σε κάθε Χώρα, αυτή είναι, συνηθέστερα μεν, η Ιερά Βίβλος, άλλοτε δε το Κοράνι για τους Μωαμεθανούς, οι Βέδες για τους Βραχμάνους κ.ο.κ.
Οι Τρεις Μεγάλες ΑρχέςΑδελφική ΑγάπηΚάθε πραγματικός Τέκτων, θα επιδείξει ανοχή και σεβασμό, στη γνώμη των άλλων, όπως και ευγένεια και κατανόηση. ΑρωγήΟι Τέκτονες διδάσκονται να ασκούν φιλανθρωπία και να ενδιαφέρονται όχι μόνο για τον εαυτό τους αλλά και για το σύνολο, διπλά, με ελεημοσύνη και με αγαθοεργία. ΑλήθειαΟι Τέκτονες αγωνίζονται για την αλήθεια, σκοπεύοντας σε υψηλές ηθικές αρχές και προσπαθώντας, σ' όλη τους τη ζωή, να τις επιτύχουν. Οι Τέκτονες πιστεύουν ότι αυτές οι αρχές, αντιπροσωπεύουν τον τρόπο με τον οποίο θα εξασφαλισθεί ανώτερη ποιότητα ζωής, για όλους τους ανθρώπους.
ΦιλανθρωπίαΑπ' την ίδρυσή του, Ο Τεκτονισμός, ενδιαφέρεται για τα παιδιά, τους ασθενείς και τους ηλικιωμένους. Μεγάλα ποσά, που προέρχονται αποκλειστικά απ' τις συνδρομές και τις δωρεές των Τεκτόνων, διατίθενται για φιλανθρωπία.
Τεκτονισμός και ΚοινωνίαΠρέπει να γίνει κατανοητό από κάθε μέλος του Τεκτονισμού ότι η συμμετοχή του σ' αυτόν δεν τον απαλλάσσει, σε καμιά περίπτωση, απ' τα καθήκοντά του απέναντι στην κοινωνία στην οποία αυτός ανήκει. Τα νέα του καθήκοντα τον καλούν να είναι υποδειγματικός στην εκτέλεση των υποχρεώσεών του ως πολίτη. Το τεκτονικό του καθήκον περνά μέσω της προσωπικής, δημόσιας ή επαγγελματικής του ζωής, αλλά και της αγάπης του προς την ιδίαν αυτού Πατρίδα. Ο Τεκτονισμός απαιτεί απ' τα μέλη του, σεβασμό στους Νόμους της Χώρας, στην οποία αυτοί εργάζονται και ζουν. Οι Αρχές του Τεκτονισμού σε καμιά περίπτωση δεν αλληλοσυγκρούονται με τα καθήκοντα των μελών του ως πολιτών, στην εργασία τους, στο σπίτι τους ή στη δημόσια ζωή τους, αλλά απεναντίας, πρέπει να τους ενισχύουν στις δημόσιες και ιδιωτικές τους ευθύνες. Οπότε, δεν υπάρχει σύγχυση μεταξύ των Τεκτονικών και των κοινωνικών καθηκόντων. Η εκμετάλευση της τεκτονικής ιδότητας για την προώθηση προσωπικών και επαγγελματικών συμφερόντων, είτε για τους ίδιους, είτε για τους άλλους Τέκτονες, είναι κατακριτέα και απορριπτέα, διότι αντιτίθεται στις υποσχέσεις που έδωσαν, για την εισδοχή τους στον Τεκτονισμό. Το καθήκον του πολίτη, πρέπει πάντοτε να προέχει απ' τις υποχρεώσεις απέναντι στους άλλους Τέκτονες και κάθε προσπάθεια να καλυφθεί ένας Τέκτων για ανέντιμες ή παράνομες ενέργειες, αντιβαίνει προς το βασικό αυτό καθήκον και ως εκ τούτου, διώκεται πειθαρχικώς.
Χρήση της ιδιότηταςΟ Τέκτων δεν πρέπει να εκμεταλεύεται την ιδιότητά του για να προωθήσει επαγγελματικά και προσωπικά συμφέροντα. Αυτό ξεκαθαρίζεται αρκετές φορές κατά την πρώϊμη τεκτονική σταδιοδρομία, ώστε κανείς δεν μπορεί να ισχυρισθεί ότι το αγνοεί. Ο Τέκτων που παραβιάζει αυτόν τον κανόνα παύεται από την ενεργό υπηρεσία ή και διαγράφεται. Κατά το άρθρο 2 εδάφιο VI του Καταστατικού Χάρτου: "Η αφοσίωσις εις την οικογένειαν, ο σεβασμός προς τους κοινωνικούς θεσμούς, η αγάπη προς την Πατρίδα και η τήρησις των καθηκόντων του πολίτου, είναι διά τον Τέκτονα ιερά, χωρίς να αντιτίθενται προς την αγάπην, ην οφείλει προς όλους τους ανθρώπους, εν τω πνεύματι της παγκοσμίου αδελφότητος και δικαιοσύνης".
ΜυστικότηςΤα μυστικά του Τεκτονισμού έχουν σχέση με τους παραδοσιακούς τρόπους αναγνώρισης. `Αλλα μυστικά δεν υπάρχουν και γι' αυτό δεν είναι μυστική οργάνωση. Όπως κάθε άλλη εταιρεία, θεωρεί ότι κάποιες απ' τις εσωτερικές υποθέσεις του, δεν είναι ανάγκη να δημοσιοποιούνται. Τα μέλη του είναι ελεύθερα να αναγνωρίζουν την ιδιότητά τους, αν το επιθυμούν και το κάνουν αυτό όταν αξιόπιστα τους ζητηθεί. Το Καταστατικό και ο Κανονισμός λειτουργίας του, είναι γνωστά στην Πολιτεία η οποία μπορεί να ασκήσει διοικητικό ή οικονομικό έλεγχο.
Τεκτονισμός και ΠολιτικήΟ Τεκτονισμός δεν είναι πολιτική οργάνωση, δεν έχει καμιά απολύτως σχέση με κόμματα και οι πολιτικές συζητήσεις, σε τεκτονικές συναντήσεις, απαγορεύονται αυστηρά.
Αλλα Τεκτονικά ΣώματαΟ Τεκτονισμός ασκείται, σε κάθε Χώρα, με την ευθύνη μιας "κανονικώς ιδρυθείσης και λειτουργούσης" ανεξάρτητης Μεγάλης Στοάς. Στη Χώρα μας τέτοια είναι η Μεγάλη Στοά της Ελλάδος, των Αρχαίων Ελευθέρων και Αποδεδεγμένων Τεκτόνων, η οποία εδρεύει στην Αθήνα, οδός Αχαρνών αρ. 19, Τ.Κ. 104 38. Υπάρχουν, ανά τον κόσμο και άλλοι Τεκτονικοί Τύποι, κυριότεροι απ' τους οποίους είναι ο Σκωτικός Τύπος και ο Τύπος της Υόρκης. Αυτοί διοικούνται από ξεχωριστά Ύπατα Συμβούλια και περιλαμβάνουν επιγενόμενους βαθμούς, τους οποίους παρακολουθούν, εφ' όσον επιθυμούν, οι Τέκτονες, παράλληλα και ανεξάρτητα απ' τους κύριους τεκτονικούς βαθμούς του Μαθητού, του Εταίρου και του Διδασκάλου. Η κανονική λειτουργία των Υπάτων Συμβουλίων, προϋποθέτει την αναγνώριση απ' τις Μεγάλη Στοά της επικράτειας στην οποία αυτά βρίσκονται. Η Μεγάλη Στοά της Ελλάδος, αναγνωρίζει και διατηρεί φιλικές σχέσεις, απ' το 1872, με το Ύπατο Συμβούλιο του 33ο Σκωτικού Τύπου για την Ελλάδα, ενώ απ' το 1993, αναγνωρίζει, το υπό την αιγίδα της ιδρυθέν, Ύπατο Συμβούλιο του Τύπου της Υόρκης. Τα εργαστήρια αυτών των Τύπων λειτουργούν σε διαφορετικές ημέρες και ώρες από εκείνες των Συμβολικών Στοών, έτσι ώστε να μην υπάρχει καμμιά αλληλοεπικάλυψη. Υπάρχουν ενίοτε και άλλες αυτοαποκαλούμενς στοές ή παρατεκτονικές οργανώσεις οι οποίες δεν ανταποκρίνονται στα χαρακτηριστικά που απαιτούνται ή δεν έχουν ιδρυθεί κανονικά ή επιτρέπουν ή ενθαρρύνουν τη συμμετοχή των μελών τους στην πολιτική ή δέχονται και γυναίκες ως μέλη τους. Αυτές οι στοές και οργανώσεις, δεν αναγνωρίζονται απ' τη Μεγάλη Στοά της Ελλάδος και κάθε τεκτονική επαφή μαζί τους, απαγορεύεται αυστηρά. Για να αναγνωριστεί ως κανονική απ' τη Μεγάλη Στοά της Ελλάδος, μια άλλη Μεγάλη Στοά, πρέπει να ανταποκρίνεται στα παρακάτω χαρακτηριστικά.
Πρέπει να έχει ιδρυθεί νομότυπα από μιά τακτική Μεγάλη Στοά ή από τρεις ή περισσότερες Στοές, που να είναι κάθε μια απ' αυτές αναγνωρισμένη από κανονική Μεγάλη Στοά.
Πρέπει να είναι πραγματικά ανεξάρτητη και αυτοδιοικούμενη, με αδιαφιλονίκητη εξουσία του βασικού Τεκτονισμού (π.χ. συμβολικοί βαθμοί του Μαθητού, του Εταίρου και του Διδασκάλου) μέσα στη δικαιοδοσία της και να μην υπάγεται, σε καμιά περίπτωση, ή να αντλεί δύναμη από κανένα άλλο Τεκτονικό σώμα.
Οι Τέκτονες της δικαιοδοσίας της πρέπει να είναι άνδρες και τόσο αυτή όσο και οι Στοές της δεν πρέπει να έχουν τεκτονική επαφή με Στοές που περιλαμβάνουν γυναίκες.
Οι Τέκτονες της δικαιοδοσίας της πρέπει να πιστεύουν στο Υπέρτατο Όν.
Οι Τέκτονες της δικαιοδοσίας της, πρέπει να αναλαμβάνουν τις υποχρεώσεις τους, με την παρουσία της Βίβλου του Νόμου ή του βιβλίου που θεωρείται ιερό απ' τον άνδρα που τον αφορά.
Τα Τρία Μεγάλα Φώτα του Τεκτονισμού (Η Βίβλος του Νόμου, ο Κανόνας και ο Διαβήτης) πρέπει να είναι εμφανή όταν η Μεγάλη Στοά ή οι υπ' αυτήν Στοές εργάζονται.
Οι θρησκευτικές και πολιτικές συζητήσεις στις Στοές της πρέπει να απαγορεύονται.
Πρέπει να ακολουθεί πιστά τις καθιερωμένες αρχές και τα Αρχαία Οροθέσια και έθιμα της παραδοσιακής Αδελφότητας και να επιμένει στην τήρησή τους από τις Στοές της.
ΣυμπέρασμαΟ Τέκτων ενθαρρύνεται να εκτελεί τα καθήκοντά του, πρώτα προς τον Θεό (με οποιοδήποτε όνομα είναι γνωστός) μέσα απ' τη πίστη του και τη θρησκευτική του πρακτική, μετά προς την οικογένεια και τέλος προς τους συνανθρώπους του, μέσα απ' την φιλανθρωπία και την αλληλεγγύη. Επίσης ο Τέκτων προσπαθεί συνεχώς να επιτύχει την ηθική και την πνευματική του βελτίωση.
Ο Τεκτονισμός δεν είναι μυστική οργάνωση ούτε θρησκεία και δεν εμπλέκεται στην πολιτική.
Όπως πολλές άλλες εταιρείες, κρίνει κάποιες από τις εσωτερικές του υποθέσεις σαν προσωπικά θέματα των μελών του.
Δεν υπάρχουν μυστικά για τους σκοπούς και τις αρχές του. Καταστατικό και Κανονισμός λειτουργίας του είναι γνωστά στους ενδιαφερόμενους.
Τα μυστικά του Τεκτονισμού έχουν να κάνουν με τους παραδοσιακούς τρόπους αναγνώρισης. Οι εργασίες του δεν είναι μυστικές, αλλά δεν γίνονται δημόσια.
Σε κανονικές συζητήσεις, μόνο ελάχιστα πράγματα περί Τεκτονισμού μπορεί να μην αναφερθούν.
Όταν το απαιτούν αξιόπιστοι λόγοι, οι Τέκτονες είναι ελεύθεροι να δηλώσουν την ιδιότητά τους και πρέπει να είναι υπερήφανοι γι' αυτήν.
ΚΑΛΩΣΟΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ 3η ΧΙΛΙΕΤΙΑ μ.Χ.
Η Ανθρωπότητα έχει μόλις εισέλθει στον 21ο αιώνα και ήδη πέρασε στην 3η χιλιετία μ.Χ. Η ιστορία της χάνεται στα βάθη των δεκάδων χιλιάδων ετών, κατά τη διάρκεια των οποίων υπήρξε προϊούσα, αλλά βραδεία πνευματική και πολιτισμική ανάπτυξη και δη όχι ισότιμη σε όλα τα μήκη και πλάτη της Γης. Εν τούτοις, κατά τη διάρκεια των τελευταίων τεσσάρων χιλιάδων περίπου ετών, η εξελικτική πορεία του ανθρώπου υπήρξε εντυπωσιακή, για να καταστεί εκρηκτική κατά τον λήξαντα μόλις αιώνα.
Όλοι γνωρίζομε την ιδιαίτερη επίδοση των προγόνων μας στην έρευνα της Φύσεως, οι δε Έλληνες φιλόσοφοι υπήρξαν πρωτοπόροι στην προσπάθεια εξεύρεσης απαντήσεων στο διαιώνιο ανθρώπινο ερώτημα για την ύπαρξή μας. Έκτοτε, χάρη στην περαιτέρω πρόοδο των γνώσεων, αναπτύχθηκαν εντυπωσιακά οι θεωρητικές, κοινωνικές, φυσικές και θετικές επιστήμες, ιδίως κατά τους τελευταίους πέντε αιώνες στην Ευρώπη και στη Β. Αμερική, για να επιτευχθεί και ο θρίαμβος της τεχνολογίας κατά τον 20ο αιώνα. Νομοθεσίες και κανόνες εγκαθίδρυσαν, στις περισσότερες Χώρες, μια κοινωνική ζωή πιο ισότιμη, δικαιότερη και ασφαλέστερη. Η Χημεία, η Βιολογία και η Ιατρική πέτυχαν την παράταση του προσδόκιμου επιβίωσης των ανθρώπων κατά είκοσι χρόνια. Η πρόοδος της Φυσικής και των εφαρμογών της κατέστησαν την καθημερινή ζωή μας πιο παραγωγική, άνετη και ευχάριστη. Διευκόλυναν, επίσης, εκπληκτικά, όλων των ειδών τις μεταφορές και προήγαγαν ευρύτατα τις επικοινωνίες, δίνοντας την ευκαιρία στους ανθρώπους να συσφίξουν τις μεταξύ τους σχέσεις.
Παρ' όλα, όμως, αυτά και πλείστα άλλα, όντως εντυπωσιακά επιτεύγματα, το ερώτημα που τίθεται είναι, κατά πόσον μπορούμε να είμαστε απόλυτα ευχαριστημένοι και ικανοποιημένοι, ώστε να αισθανόμαστε εμπιστοσύνη και για το μέλλον της Ανθρωπότητας, όταν λάβουμε υπ' όψη τις εν γένει επικρατούσες σήμερα φυσικές, κοινωνικές και ηθικές συνθήκες ζωής, σε όλη τη Γη;Η απάντηση είναι, ότι τα πάντα εξαρτώνται από όλους εμάς και από τον κάθε άνθρωπο χωριστά, κυρίως δε:
α) από την παιδεία και την πνευματική καλλιέργεια του καθενός μας, συνάμα δε,β) από την επιθυμία μας να συμμετέχομε ενεργώς στα συμβαίνοντα γύρω μας. Εξαρτώνται, επίσης,γ) από την αντίληψη που μπορούμε να έχομε για την Ανθρωπότητα ως μια Αδελφότητα χωρίς άλογους φανατισμούς, τεχνητές διακρίσεις και προκαταλήψεις. Εξ ίσου σημαντικό είναι, ακόμη, ότι πολλά εξαρτώνταιδ) από το κατά πόσον έχομε συνειδητοποιήσει όντως, ότι η σύνολη Φύση συνιστά ένα υπέροχο αλλά και ευαίσθητο ενδιαίτημα, το οποίο χρειάζεται το έντονο και συνεχές ενδιαφέρον μας, αλλά και τον ειλικρινή σεβασμό μας προς αυτό.
Και όσον μεν αφορά την παιδεία και την καλλιέργεια οι οποίες, δυστυχώς, δεν συμβαδίζουν πάντα με τους τίτλους σπουδών και την επαγγελματική επιτυχία, είναι σε όλους γνωστό, πόσο σημαντικά μπορεί η έλλειψή τους να επηρεάσει τις σκέψεις και τις ενέργειές μας. Όλο και περισσότερο αντιλαμβανόμαστε, ότι η εκπληκτικά αυξανόμενη προσέγγιση πολυάριθμων γνωστικών αντικειμένων, αφίσταται σημαντικά από τη γενικότερη πνευματική και ηθική διαμόρφωση των περισσοτέρων σύγχρονων ανθρώπων. Ακόμη, διαπιστώνομε, πόσο ο υπερτροφικός εγωισμός και η ιδιοτέλεια απομακρύνουν τον ένα άνθρωπο από τον άλλον, δυσχεραίνουν τη συνύπαρξη μεταξύ τους και πολλές φορές, προσανατολίζουν τους ασθενέστερους χαρακτήρες προς κάθε μορφής φθοροποιές εξαρτήσεις. Όλοι διαπιστώνομε, επίσης, ότι το δίκαιο του ισχυροτέρου εξακολουθεί δυστυχώς να κατισχύει, γεγονός που συνεπάγεται απηνείς ανταγωνισμούς μεταξύ παμμεγίστων οικονομικών ομίλων, με μοναδικό στόχο την περαιτέρω συσσώρευση πλούτου και την επικράτηση του ενός επί του άλλου, δια παντός μέσου. Και αποτελεί εύλογη συνέπεια, το ενδιαφέρον των υπολοίπων να μετατοπίζεται από την ευγενή άμιλλα προς τον αθέμιτο ανταγωνισμό και τη διαφθορά, από το υψηλό φρόνημα προς την εφήμερη προβολή και από την αλληλοκατανόηση και τη συμπαράσταση προς τον εγωκεντρισμό και την αδυσώπητη προσπάθεια πλουτισμού και επικράτησης του ενός ατόμου επί του άλλου, όπως, βεβαίως, εξακολουθεί να συμβαίνει και μεταξύ των κρατών. Εν τούτοις, από την άλλη πλευρά, σε πολλά σημεία της Γης, εκατομμύρια άνδρες, γυναίκες και παιδιά εξακολουθούν να ζουν, όλη τους τη ζωή, μέσα στη φτώχεια, στην αμάθεια, στους κινδύνους και στην αθλιότητα.
Όσον δε αφορά την ανάγκη ενεργού συμμετοχής μας στα καθημερινώς δρώμενα καθίσταται αυτονόητη η σημασία της, εφόσον με αυτήν μπορούμε να αντισταθούμε στην πνευματική αλλοτρίωση που συχνά επιχειρείται, εις βάρος των πολλών, με απώτερο σκοπό την ετεροβαρή ή μονόπλευρη λήψη αποφάσεων. Επίσης, χάρη σ' αυτήν, μπορούμε ν' αναπτύξομε την προσωπικότητα και την ανεξαρτησία που δικαιούμεθα, ως ελεύθεροι και έντιμοι άνθρωποι. Συνάμα όμως, υποχρεούμεθα έτσι ν' αντιληφθούμε και την υπέρτατη ευθύνη που οφείλομε απέναντι του εαυτού μας αλλά και του συνόλου, μέσα στο οποίο διαβιούμε. Η υπεύθυνη, εξ άλλου, συμπεριφορά μας προϋποθέτει και την εκ μέρους μας υποχρέωση καλύτερης ενημέρωσης και πληρέστερης γνωστικής προσέγγισης των γεγονότων, χωρίς ιδιοτελείς σκοπιμότητες, είτε ανόητους φανατισμούς, προλήψεις και δογματισμούς. Οι μάστιγες αυτές υπήρξαν ανέκαθεν υπεύθυνες για τις μεγάλες πολιτισμικές οπισθοδρομήσεις, όχι μόνο κατά τη σκοτεινή και μακροχρόνια περίοδο του Μεσαίωνα αλλά, σε πολλές περιπτώσεις, μέχρι και κατά τον λήξαντα αιώνα.
Αναφορικώς, τέλος, με το ενδιαφέρον και τον σεβασμό που οφείλομε απέναντι σ' ολόκληρη τη Φύση και στο Οικοσύστημά μας ιδιαιτέρως, δεν πρέπει να λησμονούμε τις δυσμενείς έως επικίνδυνες επιπτώσεις, που έχουν σ' αυτά, η καταχρηστική εκμετάλλευση των ποικίλων ενεργειακών και άλλων πλουτοπαραγωγικών πηγών, η επισφαλής, πολλές φορές, παρέμβαση της σύγχρονης βιοτεχνολογίας σε ποικίλες εκφάνσεις της ίδιας της ζωής μας, καθώς και η άλογη χρησιμοποίηση επικινδύνων μορφών ενεργείας, για βιομηχανικούς, είτε πολεμικούς σκοπούς.
Ως Ελευθεροτέκτονες, δεν πρέπει να είμαστε απαισιόδοξοι. Δεν πρέπει, επίσης, να είμαστε αδιάφοροι στην αδικία, στη βία και στο δεσποτισμό. Αντιθέτως, πρέπει να είμαστε ευαίσθητοι στη δυστυχία και επιεικείς στα σφάλματα των συνανθρώπων μας. Ο Ελευθεροτεκτονισμός χρησιμοποιεί δύο απλά και ειρηνικά αγωνιστικά μέσα: τον ορθό λόγο και το συναίσθημα. Αναζητεί, δηλαδή, πάντα την Αλήθεια, όποια πράγματι αυτή είναι, έστω και εάν είναι σκληρή για τον εαυτό μας ή διαφορετική από τις προσωπικές αντιλήψεις μας. Επίσης ο Ελευθεροτεκτονισμός επιζητεί την ειλικρινή ανάπτυξη αδελφικών σχέσεων μεταξύ όλων των καλής θελήσεως ανθρώπων, ανεξαρτήτως της φυλετικής τους προέλευσης, των γενετικών ιδιαιτεροτήτων και των γλωσσικών ιδιωμάτων τους, του θρησκεύματος με το οποίον λατρεύουν τον Θεόν, ως και των πολιτικών τους πεποιθήσεων.
Ως Ελευθεροτέκτονες, οφείλομε να είμεθα σε συνεχή εγρήγορση, να διαφωτίζομε τους συνανθρώπους μας, να τους συμπαριστάμεθα στις ανάγκες τους και να επεκτείνομε τους αδελφικούς δεσμούς μας. Με το προσωπικό παράδειγμά μας μπορούμε να επηρεάζουμε ευνοϊκά και έντιμα τους φίλους, τους γνωστούς μας, ακόμη και πρόσωπα που, ίσως άθελά τους, επηρεάζουν δυσμενώς την πολιτιστική εξέλιξη και την πρόοδο της Ανθρωπότητας. Μπορούμε, ακόμη, να μεταπείθουμε εκείνους οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για απερίσκεπτες ενέργειες, είτε για ιδιοτελείς παρεμβάσεις, θέτοντας σε κίνδυνο τη Φυσική αρμονία.
Καλωσορίζοντας με αισιοδοξία, εμπιστοσύνη και ρεαλισμό τον πρώτο χρόνο του νέου αιώνα της Τρίτης Χιλιετίας μ.Χ., εύχομαι εγκαρδίως προς τους απανταχού της Γης ανθρώπους, υγεία, ειρήνη, δημιουργική πρόοδο και ευημερία. Παρακαλώ και προσκαλώ δε όλους τους Ελευθεροτέκτονες να ενωθούμε νοερά σε μια παγκόσμια ενωτική άλυσο, για να συμβάλλουμε αυτόβουλα, ενεργά και ειλικρινά στη φυσική, πνευματική και ηθική ανάπτυξη της Κοινωνίας των ανθρώπων, χωρίς να λησμονούμε συνάμα την προστασία του φυσικού περιβάλλοντός μας, το οποίο αποτελεί ένα απειροελάχιστο μεν, πολύτιμο δε και υπέροχο τμήμα του Θείου και, ίσως, απείρου Σύμπαντος.
ΣΑΒΒΑΣ Π. ΒΑΦΕΙΑΔΗΣΠρ. Μέγας Διδάσκαλος (1995 - 2001)